Who's Been Drinkin'?

Marked Man

SS.org Regular
Joined
Jan 28, 2018
Messages
667
Reaction score
1,074
Location
Atlanta, GA
Haven’t had a REAL night of drinking in a while, but I'm seeing Jager in my mind when I go the liquor store today, so battle awaits.

:sephi:

Plus, we have an extra hour to sleep it off tomorrow.

:cheers:
 

KnightBrolaire

chasing the GAS dragon
Joined
Mar 19, 2015
Messages
19,736
Reaction score
24,971
Location
Minnesota
My dreamsicle lactic syrup mixed w a bit of mango juice and a few shots of vodka makes for a nice blend. Way too easy to slam these lol
 

Kaura

matching headstock fetishist
Joined
Nov 9, 2016
Messages
2,152
Reaction score
2,350
Location
Vantaa, Finland
I made a chai/maple/cinnamon/cocoa syrup today. Added a splash of lemon juice and some bourbon for a much more interesting take on a hot toddy.

I have a few bottles of mint vodka in my cupboard that's too nasty to drink it on its own. It would probably work in a hot cocoa but something about hot and alcohol just doesn't resonate with me even if it's winter and I'm freezing my ass off and there's is no way I'm turning the heat on because of the price of electricity atm. :lol:
 

p0ke

7-string guitard
Joined
Jul 25, 2007
Messages
2,930
Reaction score
1,954
Location
Salo, Finland
I have a few bottles of mint vodka in my cupboard that's too nasty to drink it on its own. It would probably work in a hot cocoa but something about hot and alcohol just doesn't resonate with me even if it's winter and I'm freezing my ass off and there's is no way I'm turning the heat on because of the price of electricity atm. :lol:
Mint vodka? I can take that if you don't wanna drink it :lol: I used to love that stuff.
If it's plain mint vodka, it goes super well with coffee. I used to make huge bottles of iced coffee out of it and bring when I went out. Annoyingly they've discontinued the best one, Minttu, which you could get in 60% and 80% varieties... The 80% one in particular was great to mix with coffee. The brand still exists but they only make the peppermint version these days, and that just doesn't really mix with anything... And the Koskenkorva mint vodka just isn't as good.
 

Kaura

matching headstock fetishist
Joined
Nov 9, 2016
Messages
2,152
Reaction score
2,350
Location
Vantaa, Finland
Mint vodka? I can take that if you don't wanna drink it :lol: I used to love that stuff.
If it's plain mint vodka, it goes super well with coffee. I used to make huge bottles of iced coffee out of it and bring when I went out. Annoyingly they've discontinued the best one, Minttu, which you could get in 60% and 80% varieties... The 80% one in particular was great to mix with coffee. The brand still exists but they only make the peppermint version these days, and that just doesn't really mix with anything... And the Koskenkorva mint vodka just isn't as good.

Yeah, original Minttu is great. I used to drink that shit raw when I was younger. But what I have now is made by Leijona and it's fucking terrible. :lol:
 

p0ke

7-string guitard
Joined
Jul 25, 2007
Messages
2,930
Reaction score
1,954
Location
Salo, Finland
Yeah, original Minttu is great. I used to drink that shit raw when I was younger. But what I have now is made by Leijona and it's fucking terrible. :lol:

Yeah, that's pretty disgusting :lol: Everything made by Leijona is generally pretty bad. The only way to drink those was always to make really mild cocktails out of it to cover it up. I used to make almost 50/50 ES-Tapio and that was drinkable because the ES generally covers everything pretty well, but with Leijona you had to be really careful not to put more than maybe 1/5 of it or it would be undrinkable.

Sheesh, speaking of "mild cocktails". At our company x-mas party someone ordered the ingredients for vodka-batterys to the booth we were hanging out in... I don't know who specified how much of what they should bring, but they brought a .70 bottle of some cheap Russian vodka and two .33 cans of battery :lol: Nice ratio... Oh well, we drank it anyway, though I gotta admit I had to flush the last drops down with champagne...
 

Kaura

matching headstock fetishist
Joined
Nov 9, 2016
Messages
2,152
Reaction score
2,350
Location
Vantaa, Finland
Yeah, that's pretty disgusting :lol: Everything made by Leijona is generally pretty bad. The only way to drink those was always to make really mild cocktails out of it to cover it up. I used to make almost 50/50 ES-Tapio and that was drinkable because the ES generally covers everything pretty well, but with Leijona you had to be really careful not to put more than maybe 1/5 of it or it would be undrinkable.

Sheesh, speaking of "mild cocktails". At our company x-mas party someone ordered the ingredients for vodka-batterys to the booth we were hanging out in... I don't know who specified how much of what they should bring, but they brought a .70 bottle of some cheap Russian vodka and two .33 cans of battery :lol: Nice ratio... Oh well, we drank it anyway, though I gotta admit I had to flush the last drops down with champagne...

Sounds like good times. My company actually has x-mas party after all but it's held in mid-January. :ugh:
 

Kaura

matching headstock fetishist
Joined
Nov 9, 2016
Messages
2,152
Reaction score
2,350
Location
Vantaa, Finland
Bought a bottle of Hakutsuru Superior Junmai Gingo sake (my favorite sake mostly because of the cool bottle) on Friday and watched the Tokyo Godfathers while drinking it. One of my personal X-mas traditions. :lol:

hakutsuru-superior-junmai-ginjo-sake.jpg
 

BornToLooze

SS.org Regular
Joined
Aug 24, 2011
Messages
2,759
Reaction score
1,830
Location
TX
So, I've been working on my drinking...but I was just having a Friday thank the gods I don't have to work this weekend drink, when that fucking TikTok algorithm...

Had a video pop up about CPTSD (before this I was 90% sure I had PTSD from shit that happened when I was a kid), and my wife was like that sounds like you might have that, because of how you've said you where abused as a kid. I didn't think I was abused, my parents never beat me, other than the normal 90s kid ass whoopins, but apparently there is also such a thing as mental and emotional abuse.

On one hand, I'd rather not say how much I"ve had to drink tonight, but on the other hand, I had coworkers who thought being able to drink a lot was cool...



It might be too late for me, but I've been able to help most of them
 

KnightBrolaire

chasing the GAS dragon
Joined
Mar 19, 2015
Messages
19,736
Reaction score
24,971
Location
Minnesota
some local brews. Wabasha lager del sol - basically a mexican lager. pretty solid.

Blackstack Fugazi- bit too hoppy for mimicking an italian style lager. meh

Blackstack thatz kolsch -nails the kolsch vibe.
 

Kaura

matching headstock fetishist
Joined
Nov 9, 2016
Messages
2,152
Reaction score
2,350
Location
Vantaa, Finland
Just ended a 68 hour work week and tomorrow I have a day-off. A normal person would just go to bed early and sleep late but not me. Time to get fuckin' WASTEEEEED!!! :woot: 😭:yum::rocker::banana::leon::drew::jason::pops::pops::pops::barf:

Edit: Lol, I swear I picked the emoticons at total random but it actually makes a story, the crying guy is crying because of how lowd the first guy screams "W00T!" and the guy next to him is licking the tears while the one guy headbangs at how metal it is to lick tears, then two guys are dancing and two just enjoying their drinks and the last guy ends up barfing because of all the beers. :lol: #justdrunkthoughts :lol:
 

Kaura

matching headstock fetishist
Joined
Nov 9, 2016
Messages
2,152
Reaction score
2,350
Location
Vantaa, Finland
Note to self: Getting wasted was a mistake. I thought my co-worker who catched covid last week would go to work today but he didn't so I could've got his shift and pull a 7-day week at work but I'm so hungover right now that I wonder if I can even make it to work myself tomorrow. 😭
 

BMFan30

SS.org Regular
Joined
Jan 28, 2021
Messages
1,107
Reaction score
810
I drink very rarely but I smokalottaweed and do other stuffs too on occasion.

I recently discovered disco biscuits pair very well with metal. I would have never thought had my electronic playlist didn't accidentally have some death metal accidentally dragged into by yours truly. I lovem me happy accidents.

I didn't even turn it off, like I thought I would had I ever been in this situation like I imagined cause metal is a no-go for me on mushies when I can see the distortion happening like live decay pouring into me iris.

But I sat there metling into hypnosis in this experience with no need to interrupt the bowl I was packing. Then I remmembered reading an article that they have been passed around at rock shows in the 70's. Blissful combo though, will do again.
 
Last edited:

Kaura

matching headstock fetishist
Joined
Nov 9, 2016
Messages
2,152
Reaction score
2,350
Location
Vantaa, Finland
Inspired by a certain song. Decided to get some white rum and make some pina coladas. :leon:
 

Jarmake

Frost Giant
Joined
Dec 27, 2009
Messages
1,327
Reaction score
540
Location
Oulu, Finland
Never again... :ugh:

Once my friend and I were drinking some hattutequila with salt and lemon. After emptying the .7l bottle we needed more, so we started drinkin *jallu in that style. When the *jallu was empty we went to all the closest bars to drink tequila.

My friend broke his boots on that journey, I've never been that drunk in my life and that hangover... Well, I was afraid I was going to die and afraid that I wasn't going to die at the same time. Never really drank hattutequila after that.

And this reminds me I'll have to go and get some GOOD tequila (from the 80e per bottle range upwards stuff) after I get out! Now that is some good stuff!

Oh and as a disclaimer: I do not recommend drinking *jallu like a cheap tequila.
 


Top